FAQ

De meest gestelde vragen, FAQ, die bij ons binnenkomen treft u hier aan. Mochten er nog vragen onbeantwoord blijven na het lezen van deze informatie dan vernemen wij dit graag.

De FAQ vragen zijn bij ons binnengekomen via de diverse media die wij volgen. Mochten er na het lezen van de vragen nog onduidelijkheden zijn twijfel dan niet de vragen te stellen. De FAQ’s helpen andere klanten dan weer met het begrijpen van inhoud of het nemen van aankoop beslissingen. Wij en onze leveranciers stellen uw vragen dan ook zeer op prijs.

FAQ bij terras-pot
FAQ

1 - Bestellen van artikelen

Het bestellen van artikelen
  • U zoekt eerst uw producten uit en plaatst ze in het winkelmandje. 
  • Alle prijzen zijn inclusief BTW(mits anders aangegeven) en verzendkosten binnen Nederland en België. 
  • U rondt de bestelling stap voor stap af. U wordt gemakkelijk door de procedure geleid.
  • Door het afronden van de bestelprocedure gaat u een koopovereenkomst aan met Terras-pot VOF. 
  • Terras-pot levert u de artikelen zoals in de productbeschrijving van uw bestelde artikelen vermeld staat. Deze wettelijke plicht is voor ons vanzelfsprekend. 
  • Van uw bestelling krijgt u per e-mail een bevestiging.
  • Uw bestelling wordt binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw betaling door ons afgehandeld. Meestal is dit dezelfde of volgende werkdag.
  • Als een product door plotselinge hoge aanvraag onverhoopt niet op voorraad is, nemen we direct contact met u op. 
  • De producten van één van onze fabrikanten worden slechts één keer per 14 dagen aangevuld. Hierdoor kan de levertijd van deze producten oplopen tot drie weken. Bij de betreffende producten staat dit duidelijk vermeld.
  • We versturen uw bestelling via PostNL. Uw bestelling is inclusief verzendkosten binnen Nederland en België. We vragen naar uw telefoonnummer voor het geval dat er communicatie over de levering nodig is. Het wordt niet voor marketingdoeleinden gebruikt.
  • Voor bestellingen met een leveradres buiten Nederland of België neemt u svp contact met ons op. 
Voorraad status van artikelen

We kennen op de website een aantal voorraad statussen. Hier wordt de actuele beschikbaarheid mee weergegeven. Wanneer u meerdere potten besteld kan het zijn dat de voorraad daar niet toereikend voor is. U kunt dat controleren door in de winkelwagen te lezen bij het artikel. Daar staat dan de tekst “Beschikbaar via nabestelling” bij vermeld.

Is een artikel normaal op voorraad dan staat er bij het artikel “Op voorraad” en zal er niets worden weergegeven in de winkelwagen.

Bij een lage voorraad ziet u een tekst vermeld staan met daarin de hoeveelheid stuks we nog op voorraad hebben staan en/of het artikel nog bijbesteld kan worden.

Wanneer een artikel bijbesteld moet worden moet u rekenen op een wat langere levertijd van circa 10 werkdagen na ontvangst van uw bestelling. Vooral in het voorjaar en gedurende de zomer kan het soms voorkomen dat we door de extreme drukte uit voorraad lopen.

Afhalen van bestellingen

Afhalen in ons magazijn in Ede kan alleen bij hoge uitzondering.

Wanneer u spoed heeft met uw bestelling raden wij aan ons te contacten.

Verzending van uw bestelling

Wanneer u bij Terras-pot.nl artikelen besteld zullen wij deze zo snel als mogelijk aan u verzenden. Dit doen wij in de meeste gevallen geheel gratis.

Verzenden van artikelen doen wij via de pakketdienst van PostNL en wanneer het palletzendingen betreft via het bedrijf Berser.

Wij hanteren het volgende verzendschema:

Besteld op

Verzonden op

Maandag

Woensdag

Dinsdag

Woensdag

   
Woensdag

Vrijdag

Donderdag 

Vrijdag

   
Vrijdag

Maandag

Zaterdag

Maandag

Zondag

Maandag

Mocht u een palletzending  verwachten dan ontvangt u hierover vooraf een email met daarin het verwachte levermoment. De chauffeur van Berser zal u dan op de leverdag ca. 30 minuten voor levering telefonisch benaderen.

Doorgaans kunt u rekenen op een bezorgtijd van 1 á 2 werkdagen na verzending door ons. U ontvangt een Track en Trace code waarmee u uw bestelling eenvoudig kunt volgen.

Track & Trace

U heeft per email een bericht van PostNL ontvangen waarin u de Track & Trace informatie in kunt terugvinden. Dit betreft een geautomatiseerd proces dat doorgaans geen problemen geeft, mocht het onverhoopt voor u toch onduidelijk zijn, schroom dan niet en laat ons uw vragen weten.

Garantie regeling

Op alle door ons geleverde producten bieden wij 6 maanden garantie. Om aanspraak te kunnen maken op garantie, dient een afwijking in de kwaliteit van de producten, technische ondeugdelijkheid of overige afwijkingen zijn ontstaan aan de producten.

Om garantie verstrekt te krijgen, dienen wij het product te beoordelen. Graag vernemen wij van u eventuele afwijkingen u constateert bij uw producten. 

Om een garantie aanspraak te melden kunt u gebruik maken van het mailadres: verkoop@terras-pot.nl 

De verzenddatum van uw email is de datum ter beoordeling van de garantietermijn.

2 - Retourneren van artikelen

Retour procedure

Wanneer u een artikel retour wilt sturen dan kunt u dit doen binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. Meldt uw retour aan via het retourformulier.

De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de koper.

Er zijn in ons assortiment een aantal artikelen aanwezig welke in verband met de afmetingen en het gewicht, op een pallet zullen worden verstuurd. U herkent deze artikelen aan de afbeelding op de productpagina’s die dit weergeven. Deze afbeelding ziet er zo uit:

retouren

Wanneer u een artikel op een pallet heeft ontvangen zal deze daarop ook teruggestuurd moeten worden.

Na aanmelding van uw  retouren ontvangt u van ons een retourlabel waarmee u de potten kunt opsturen.

U dient de retouren in de originele verpakking te retourneren of een gelijkwaardige. Verder dienen uw producten onbeschadigd en ongebruikt te worden geretourneerd. Producten mogen niet worden gestapeld , mits gestapeld ontvangen.

Na ontvangst en controle van uw retour gestuurde artikelen zullen wij uw retour verwerken. Wanneer uw retour is goedgekeurd zullen we het bedrag minus de kosten voor retourzending binnen 5 werkdagen aan u terugbetalen.

Meer informatie

Aanbiedingen retourneren

Ja dat kan, zolang het geen Op=Op aanbieding betreft. Voor het retourneren van aanbiedingen berekenen wij een extra retourtoeslag.

  • klein pakket(potten met een diameter t/m 50 cm en een hoogte t/m 99cm) – toeslag €3,00 per pakket
  • Groot pakket(potten met een diameter vanaf 51 cm en een hoogte vanaf 100 cm) – toeslag €5,00 per pakket
  • Op een pallet geleverde artikelen dienen ook weer op een pallet retour gestuurd te worden. De kosten voor het retoursturen van pallet artikelen zijn €35,00 per pallet.

Let op, u dient vooraf uw retouren bij ons aan te melden. U ontvangt via email een retourzegel van ons waarna u uw retour bij een PostNL vestiging kunt afleveren. Zodra uw retour bij ons in goede staat is ontvangen, zullen wij overgaan tot terugbetaling van uw retour minus de kosten zoals aangegeven.

retouren aanmelden

OP=OP artikelen

U kunt op=op artikelen niet retourneren. Deze artikelen zijn uit ons assortiment en worden naast sterk afgeprijsd te zijn ook nog eens gratis aan u toegezonden.

U herkent OP=OP artikelen aan een EXTRA label op de product afbeeldingen met daarop de tekst OP=OP.

Heeft u vragen of opmerkingen over een product, laat het ons gerust weten.

3 - Technische vragen

Wat is het IP65 en IP67 keurmerk?

IP classificatie staat voor International Protection. Deze aanduiding staat voor hoe water en stofwerend een led lamp is. De IP classificatie is opgebouwd uit 2 cijfers zoals het overzicht hieronder.

  • 1ste cijfer staat voor de voorwerp en stofbescherming
  • 2e cijfer staat voor water bescherming / geen bescherming

1ste cijfer:

0. Geen bescherming  1. Grote voorwerpen  2. Middelgrote voorwerpen  3. Kleine voorwerpen  4. Spitse voorwerpen  5. Stofbescherming  6. Stofvrij

2e cijfer:

0. Geen  1. Drupdicht type 1  2. Drupdicht type 2  3. Spatdicht  4. Plensdicht  5. Sproeidicht  6. Waterbestendig  7. Dompeldicht  8. Waterdicht  9. Vochtdicht

Waar zijn de producten van gemaakt?

Onze terraspotten zijn gemaakt van hoogwaardige kunststoffen. Hierdoor zijn onze terraspotten winterhard tot minus 20 graden Celsius. Ze zijn stoot- en vormvast. Verder zijn de potten UV bestendig en dus kleur vast.

Hoe kan je een bloempot verzwaren tegen omwaaien?

De bloempotten, vooral de hoge modellen, zijn voorzien van een gat in de bodem of binnenpot. Via dit gat kunt u het beste schoon en fijn grind laten zakken. Let op dat het grind niet te grof is, niet alle potten hebben een opening waar dat doorheen kan. Bij de lichte kleuren, is wit grind aan te raden. Vul de pot voor niet meer dan 1/3 deel met grind, op deze wijze voorkomt u vervorming van de pot.

Vul de potten niet met zand, dit geeft verstopping van de afvoer van de pot.

Nog vragen? Stel deze via ons contactformulier.

Installatie handleiding Genesis Aqua